Tekstje ontspanningsweekend

19-21 oktober 2018

Dames en heren, dit is het tekstje van ontspanningsweekend 2018, dit vond plaats op 19, 20 en 21 oktober. Het begon allemaal op een mooie vrijdag avond, op deze avond moest de huidige leiding van de oud leiding zich om 19u begeven naar de Bellebargie. Voor ze naar daar vertrokken heeft iedereen zijn best moeten doen om zich zo goed mogelijk te verkleden in de persoon die de oud-leiding ons hadden toegewezen. Dit was iemand anders van de leidingsploeg. Eenmaal aangekomen aan de Bellebargie werden er allemaal spelletjes gespeeld, ook een aantal kennismakingsspelletjes, hierbij was het de bedoeling om niet jezelf te zijn maar de persoon in wie je verkleed was. met als gevolg een grappige en chaotisch begin van deze avond. Toen de leiding was uitgespeeld was het tijd om te vertrekken. Iedereen pakte zijn fiets en reed met volle goesting de voorlopig onbekende weekendlocatie tegemoet. De dappere leidingsploeg reed door weer en wind, door berg en dal lang het Liefke. maar opeens stond er een leuke verassing langs de weg. De oud-leiding had een leuke sneukeltoer georganiseerd richting de weekendplaats. Tijdens deze stop kregen we iets te drinken en te eten. Toen de benen even rust hebben gehad was het tijd om voort te doen met onze tocht. We reden verder door het heuvelachtige meetjesland, het was een mooie tocht met een aangenaam briesje in onze rug. Na ongeveer een half uurtje fietsen kwamen we toe aan het café loss 2.0, hier was ook een stop van de sneukeltoer we werden namelijk getrakteerd. Hier zij natuurlijk niemand nee tegen, binnen in het cafe was er een leuke sfeer en er werd veel plezier gemaakt en gedanst. Ondertussen hebben de mensen die honger hadden zich ook kunnen spijzen door de pittazaak wat verder te bezoeken. Eenmaal iedereen gelaafd en gespijsd was konden we onze tocht verder zetten, deze werd verder gezet met volle verwachting toen we hoorden dat het nog maar een kwartiertje fietsen was. in het donker werd er snel doorgereden toen we opeens een onverwachte bocht naar rechts maken, dit was namelijk op de chiro van drongen waar de rest van ons weekend ook door ging. Iedereen was opgelucht toen we toekwamen. Voor we ons installeerden werden er een aantal afspraken gemaakt die heel het weekend gerespecteerd moesten worden, wat uiteraard gebeurt is. Daarna mochten we ons instaleren en hadden we daarna nog wat tijd om gezellig iets te drinken.

Dag 2

De 2dedag werd de leiding vroeg in de ochtend gewekt voor een uitgebreid ontbijt, iedereen was mooi op tijd en fris aan het ontbijt hierbij werd er veel gelachen en was er aangenaam streepje muziek op de achtergrond. Na het eten heeft iedereen opgeruimd en heeft de oud-leiding de activiteit van de middag uitgelegd, dit was namelijk een fototocht rond de streek van drongen. Maar onderweg werden er een aantal spelletjes gespeeld. We vertrokken met volle zin op onze tocht, toen we ongeveer 5 minuten onderweg waren kwamen aan de oever van de leie aan waar we zouden over gezet worden door een veerboot. Maar toen we daar toekwamen zagen we op een bord dat we nog 40 minuten moesten wachten dus dit was het ideale moment voor het 1stespel, dit was een leuk teambuildingspel waarbij iedereen in een cirkel moest staan en een koord vasthouden, ondertussen moest er telkens 1 iemand over het touw lopen. Dit ging vlot en zonder ongevallen. Tijdens dit spel werden waren de 40 minuten voorbij gevlogen en was onze veerpont al onderweg, eenmaal iedereen was over gezet was het tijd om voort te fietsen, tijdens het mooie weer genoten we van een mooie fietstocht door drongen en sint-martens-latem en deurle, tijdens de tocht hebben we nog 2 spelletjes gespeeld en nog even een pauze gepakt om nog wat te eten, het was een mooie foto tocht met als einde terug de chiro van drongen, eenmaal toegekomen was het nog even tijd om te rusten of een spelletje te voetballen, toen iedereen was uitgerust was het tijd om wat te gaan eten, dit gebeurde in het restaurant Pietje Pek, een kwartiertje daar vandaan. Dit was een gezellig en goed restaurant waar we een paar uurtje hebben gezeten, na het eten hebben we ons verdeeld in 2 groepen, een groep die terug naar de chiro reed en 1 die naar het café loss 2.0 reed. Alle 2 de groepen hebben gezellig samen nog iets gedronken en zijn dan rustig in hun bed gekropen.

Dag 3

Deze dag begon om 9u30, we werden gewekt voor het ontbijt. Tijdens het eten was er een aangename verassing namelijk spek en eitjes, dit viel bij iedereen goed in de smaak Er werd rustig en op het gemak ontbeten. Toen iedereen genoeg gegeten had was het tijd om onze rommel op te ruimen en terug te vertrekken. Alles ging redelijk vlot tijdens de opkuis dus konden we onze weg terug vlug aanzetten, we vertrokken tegen aangename temperaturen naar een voor ons onbekende locatie voor onze middagactiviteit. Tijdens deze tocht werd uiteraard een stop ingelast om nog wat te eten en te drinken. Toen we even onderweg waren herkenden we de weg en hadden we het vermoeden te weten waar onze activiteit doorging. Namelijk chiro Waarschoot, dit was helemaal juist, maar niemand die wist wat ons te wachten stond. Toen we aankwamen op onze chiro zagen we een aantal bumperballen liggen, dit was een leuke verassing waar iedereen voor stond te popelen om uit te proberen. Eenmaal deze volledig waren opgeblazen was het showtime. Er werd een spel gevoetbald toen we in de bumperbal zaten en er werd ook mee van de berg gerold. Op een gegeven moment was iedereen wat uitgespeeld en begonnen sommige onder ons naar huis te vertrekken.

Dit was het einde van het ontspanningsweekend, iedereen is zeker en vast ontspannen terug gekomen dus het was zeer geslaagd, bedankt aan de oud leiding om dit weekend voor ons te organiseren.